Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Dag

Av speedfreak - 12 november 2010 12:19

Jag blir bara så ledsen över att folk ska göra allt dom kan bara för att förstöra. Varför kan inte folk låta oss få leva vårat liv?
Det skulle vara så skönt om jag någon gång kunde få må bra en längre period. Det här var bland det sista jag behövde. Men ett problem kommer sällan ensam. Och på ett sätt så är det bra mycket bättre att allt kommer på en gång. Så mycket lättare att ta itu med sakerna då. För då hinner man hämta ny energi mellan gångerna. Men jag börjar ledsna ur ganska bra att det alltid ska vara samma visa. Men jag hoppas att det blir bättre när Lena får prata med Katrin och sen att det kanske blir bättre när jag, David, Alex och Katrin har fått satt oss ner och pratat ut. Men som det känns nu så kommer jag nog inte att åka dit särskilt många gånger även om dom säger att jag får komma. För så som dom har betett sig mot mig och David nu så har jag igen anledning att umgås med dom igen. Katrin tycker jag om, men jag tycker det är synd att hon inte tar mod till sig att lämna Alex. Och jag förstår henne när hon säger att dom håller ihop för Robins skull. Men tyvärr så är det en vanlig föräldra fälla. För än så länge kan hon dölja hur hon mår, men när han blir äldre så kommer han att må dåligt om inte hon mår bra. Men jag hoppas att någon kan få henne att inse det. Jag kommer nog inte att tala om några sådana saker för henne. Då lär hon ju bara tycka ännu sämre om mig. Och värre lär det bli eftersom att jag inte tycker om Alex. Men i sådana lägen spelar det ingen roll om jag hade tyckt om dom båda. För mår man inte bra av att vara ihop så ska man inte vara det. Det gör större skada i längden. Men jag förstår henne, jag har själv varit där. Resonerade likadant med Mats. Så jag vet mycket väl hur det är. Men jag tänker hålla mig neutral och hålla en mycket låg profil. Tänker nog inte yttra mig om mer än absolut nödvändigt. Helst av allt så vill jag hålla mig så långt bort ifrån Alex som de bara går. Tyvärr så råkar Katrin ut för det så länge hon är med Alex. Men hon verkar ändå inte vilja ha med mig att göra.
Men jag funderar varför Alex helt plötsligt vill att vi ska sätta oss ner och prata öga mot öga. Han har ju redan upplyst mig om att han inte vill ha någonting alls med mig att göra. Men jag borde ju inte bli förvånad. Tyvärr så får inte människor lära sig att man ska stå för det man säger. Men det finns inte många som jag har träffat som fungerar så. Dom flesta säger en sak när dom är arg och sen när dom lugnar ner sig så menade dom det inte längre. Och det är något jag kan bli så jävla förbannad över. Säger man en sak så ska man fan stå för det också. Men det är ju vad jag tycker. Och dom flesta har fått lära sig att ska man umgås med mig så får man stå för det man vräker ur sig när man är arg. Ganska många av dom har jag slutat umgåtts med. Jag har svårt att ta dom som hela tiden säger olika saker och som inte kan stå för det dom har sagt. Medans vissa har lärt sig väldigt fort och dom gör allt dom kan för att tänka sig för innan dom vräker ur sig något.
Men det är inte min sak att ändra på folk. Utan jag väljer dom jag är med utöver hur dom beter sig. Vissa passar jag ihop med och vissa inte. Och jag har slutat att försöka anpassa mig till alla andra. Men det är svårt många gånger att inte försöka ändra på sig. Men jag håller på att bli bättre och bättre. Har börjat resonera att antingen tar man mig för den jag är eller så inte alls. Och det är väldigt många som har synpunkter om det. Men när ingen annan kan ändra på sig eller anpassa sig efter mig så behöver inte jag heller göra det. Det kanske är fel tänkt av mig, men det fungerar för mig. Även om det har let till att jag inte har så många vänner. Men jag trivs med att ha några riktigt bra istället för att ha många mindre bra vänner. Men sen är jag lite konstig också. Men så får det vara. Jag vill inte vara som alla andra. Och det är jag inte heller. Men jag ska satsa riktigt hårt för att sluta bry mig om vad andra tycker och tänker. Den enda jag ska försöka att bry mig vad han tycker och tänker är David. Och till viss del vad våra föräldrar tycker. Annars kan det blir svårt att få det här att fungera. Men som det känns nu så är det redan förstört. Men jag hoppas att det bara är på grund av att jag är lite lätt knäckt och måttligt ur gängorna. Får se hur resten av denna dag kommer att bli. Jag hoppas att det kommer att kännas bättre bara jag kommer in till Gävle. Först ska jag träffa Gittan och sen är det menat att jag ska träffa David. Och hoppas att jag slipper prata med Alex och Katrin idag. För det tror jag inte att jag klarar av att göra. Men det lär ju visa sig. Nä nu ska jag försöka att sova lite, eller i alla fall vila en sväng. Är ganska så klen efter att ha kräkts åtta gånger under natten och fyra gånger idag. Känns som att det är mer på väg, men jag har inget kvar att spy upp. Och det är inte så trevligt att bara kräkas upp galla. Fräter måttligt i halsen.
Men ni får ha det så bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Dag

Av speedfreak - 16 oktober 2012 17:27

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva idag. Men jag känner ett behov av att skriva något. Det finns alldeles för mycket som snurrar runt i huvudet. Och inte blev det bättre av att jag sett en del kort av mina älskade bortgångna vänner. Jag kan fort...

Av speedfreak - 16 oktober 2012 05:45

Att närhet till en människa kan betyda så mycket. Men som vanligt så får inte den känslan hålla i sig länge. Att det alltid ska lyckas komma någon och förstöra det som känns bra. Jag är jätte lycklig för den jag får dela saker och ting med. Som jag h...

Av speedfreak - 10 oktober 2012 17:40

Jag blir bara så himla ledsen över vissa vänner. Visst kan jag förstå att han kanske tvekar över att komma hit. Men varför kan man inte bara säga det då? Istället för att nästan lova och sedan bara dra ut på det hela tiden. Jag hade faktiskt sett f...

Av speedfreak - 12 september 2012 23:01

Nu kommer alla jobbiga känslor och alla dessa frågor över mig igen. Allt känns så jävla jobbigt och jag vet inte längre vad jag ska göra. Helst av allt så vill jag bara gå och gömma mig för alltid. Jag vill att du min älskade ska få komma hem någon...

Av speedfreak - 12 augusti 2012 01:37

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Det är så mycket som har hänt sedan sist. Saker är både bättre och sämre nu. Men det bästa av allt är att jag har ett till underbart barn. En liten Kevin som kom den 27/2-12. Och just nu så verkr det som att j...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards